Урок № 11
  • 2. Актуалізація опорних знань
2.3. «Розумники та розумниці»
Поясніть вислови:
1. Учення в щасті украшає,
А в нещасті утішає.

2. Учитися ніколи не пізно.

3. Хто людей питає,
Той і розум має.

4. Книга вчить,
Як на світі жить.

5. Книжка — маленьке віконце,
А через нього весь світ видно.

6. Знання красить,
А незнання смішить.

7. Де розумом не дійдуть,
Те в книжці знайдуть.

8. Добре того навчати,
Хто хоче все знати.

9. За одного вченого
Десять невчених дають,
Іще й не хочуть брати.

10. Знання — дерево,
А діло — плоди.

11. Без муки нема науки.

12. Голова без розуму,
Як ліхтар без свічки.
2.4. Тестове завдання для контролю знань
Тест № 6
Позначте всі правильні відповіді.
1. Домашні завдання виконують:
А на перервах
Б на інших уроках
В уранці під час сніданку
Г після обіду та відпочинку
2. До контрольної роботи слід готуватися:
А заздалегідь, поступово
Б тільки за підручником
В напередодні контрольної роботи
Г за допомогою підручника, опорного конспекту та довідкового матеріалу
3. Типи сприйняття інформації:
А зоровий
Б слуховий
В тактильний
Г музичний
4. Для кращого запам’ятовування потрібно:
А складати опорний конспект
Б учити текст уголос
В читати матеріал тільки один раз
Г повторювати вивчений матеріал кілька разів
5. Умовами успішного навчання є:
А гроші
Б увага
В пам’ять
Г відповідний тип темпераменту
6. Для розвитку здібностей:
А потрібне бажання
Б потрібні певні умови
В потрібна воля
Г нічого не потрібно
Відповіді: 1Г; 2АГ; 3АБВ; 4АБГ; 5БВ; 6АБВ.
  • 4. Етап засвоєння нових знань
1. Унікальність людини як живої істоти
  • Запитання до учнів
— Чим людина відрізняється від тварин?
Приклади відповідей:
людині властиве прямоходіння;
людина користується взуттям, одягом;
людина виготовляє різні речі;
людина володіє мовою, свідомістю;
людина може моделювати свою поведінку та дії в різних ситуаціях;
людина має творчі здібності (малює, грає на музичних інструментах, складає вірші).
Висновок: здатність змінювати навколишнє середовище та пристосовувати його для свого життя, здатність до творчості — це особливості людини як живої істоти.
2. Унікальність і неповторність кожної людини
1. Біологічна програма:
процеси життєдіяльності;
загальний план зовнішньої та внутрішньої будови.
2. Соціальна програма:
уміння;
знання;
поведінка;
мова;
мислення;
спілкування.

Відмінності учнів за біологічною програмою:
різна спадковість (різні батьки);
особливості фізичного розвитку;
особливості нервової системи;
несхожа зовнішність.
  • Запитання до учнів
— Наведіть приклади відмінності людей за біологічною програмою.
Відмінності учнів за соціальною програмою:
різні умови життя;
неоднакові здібності;
різні інтереси;
різна поведінка.
  • Запитання до учнів
— Наведіть приклади відмінності людей за соціальною програмою.
Висновок: кожна людина має особливі риси за програмами розвитку, тому вона є унікальною і неповторною.
3. Головні цінності нашого життя
«Країна Мрій»











5. Толерантність
Толерантність — уміння поважати погляди інших людей, якщо вони не загрожують оточуючим.
Французький філософ-просвітитель XVIII століття Вольтер казав: «Ваші ідеї мені глибоко огидні, але я віддам життя за ваше право їх виголошувати!».
Толерантність є нормою сучасного цивілізованого світу. Вона прокламована Декларацією принципів толерантності, затвердженою Резолюцією Генеральної Конференції ЮНЕСКО 16 листопада 1995 року. Відтоді цей день щороку відзначається на планеті як Міжнародний день толерантності.
Толерантність означає доброзичливе та терпиме ставлення до чогось чи когось. Основою толерантності є відкритість думки та спілкування, особиста свобода людини.
Толерантність означає активну позицію людини, тобто людина не повинна бути терпима до всього, наприклад до порушення прав. Толерантність — це не поблажливість і не мовчазна терплячість, не байдужість і не вседозволеність. Толерантність означає поважання, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань.
  • Запитання до учнів
— Наведіть приклади толерантної поведінки.
6. Уміння працювати разом
  • «Мозковий штурм»
Як найкраще влаштувати свято Нового року.
Складання плану свята та визначення його тривалості


Розподіл обов’язків


За призначенням вчителя
За власним бажанням


Індивідуальні завдання
Групові завдання (визначення лідерів у групах)

Проміжний контроль виконання доручень:
допомога окремим учням;
заміна доручень;
дублювання виконавців.
Умови:
повага до думки інших;
толерантність;
критичне ставлення до себе.
  • Запитання до учнів
— Що буде, якщо учні порушать умови спільної роботи?


Тест № 6
Позначте всі правильні відповіді.
1. Домашні завдання виконують:
А на перервах
Б на інших уроках
В уранці під час сніданку
Г після обіду та відпочинку
2. До контрольної роботи слід готуватися:
А заздалегідь, поступово
Б тільки за підручником
В напередодні контрольної роботи
Г за допомогою підручника, опорного конспекту та довідкового матеріалу
3. Типи сприйняття інформації:
А зоровий
Б слуховий
В тактильний
Г музичний
4. Для кращого запам’ятовування потрібно:
А складати опорний конспект
Б учити текст уголос
В читати матеріал тільки один раз
Г повторювати вивчений матеріал кілька разів
5. Умовами успішного навчання є:
А гроші
Б увага
В пам’ять
Г відповідний тип темпераменту
6. Для розвитку здібностей:
А потрібне бажання
Б потрібні певні умови
В потрібна воля
Г нічого не потрібно

Комментариев нет:

Отправить комментарий